Πνεύμα (Chung Shin)

Ο Κορεάτικος όρος που χρησιμοποιείται για το πνεύμα, το chung shin, υποδηλώνει την ενεργή εκδήλωση, της εσωτερικής πειθαρχίας, ως πηγής δύναμης. Οι λέξεις “chung shin”, αντιπροσωπεύουν τη φυσική συνέπεια ενός τρόπου ζωής κι ενός δομημένου συστήματος ιδανικών και πιστεύω, που οδηγούν τα άτομα σε υψηλά επίπεδα σωματικής και νοητικής ανάπτυξης.

Η βάση του Tang Soo Do είναι η ενοποίηση του σώματος, του μυαλού και του πνεύματος. Αυτή η συνεργατική αντίληψη, όπου το όλον είναι σπουδαιότερο και πιο δυνατό από το άθροισμα των μερών, είναι σημαντική για την ανώτερη εξέλιξη του ασκούντος στην πολεμική τέχνη. Για να καταλάβει κανείς αυτήν την αντίληψη, πρέπει να θεωρήσει τη φυσική, νοητική και πνευματική πλευρά του Tang Soo Do ως ξεχωριστές ενότητες, ενώ παράλληλα ν’ αναζητά να ενισχύσει την ένωσή τους. Η φυσική πλευρά εστιάζει στο σώμα, το οποίο εξασκεί κανείς για να εξασφαλίσει μυϊκή ανάπτυξη, συντονισμό, ισορροπία και αναπνοή. Το μυαλό, είναι η πηγή της πνευματικής ενέργειας και αποτελεί το μέσο σκέψης και αντίληψης της συνείδησής μας. Επιπλέον, το μυαλό είναι το δοχείο γνώσης της ιστορίας, φιλοσοφίας και μηχανισμών του Tang Soo Do και οδηγεί το σώμα, να κάνει την κατάλληλη κίνηση, σε κάθε δεδομένη περίπτωση. Ο ορισμός του πνεύματος, ωστόσο, είναι κατά κάποιον τρόπο πιο ακαθόριστος, είναι όμως μια τρίτη δύναμη, που χρησιμεύει στην ένωση όλων των μερών του Tang Soo Do, σε μια λειτουργική ενότητα. Για την ακρίβεια, η ανάπτυξη του κατάλληλου πνεύματος, είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των φυσικών και πνευματικών δυνατοτήτων. Πέραν τούτου, η ανάπτυξη του πνεύματος έχει απεριόριστες δυνατότητες.

Μπορεί κανείς να ψάξει τους αναρίθμητους ορισμούς του πνεύματος και να βρει λέξεις που αποπειρώνται να περιγράψουν την ύπαρξή του, το πιο σπουδαίο όμως είναι η αναγνώριση, η κατανόηση και η εκδήλωσή του στον μαθητή του Tang Soo Do. Στο λεξικό σημειώνεται πως πνεύμα είναι ένα πλαίσιο του μυαλού, διάθεση ή χαρακτήρας. Σ’ αυτήν την περίπτωση, μπορούμε να μιλάμε γι’ ανθρώπους με ανεβασμένη διάθεση. Το πνεύμα είναι επίσης ζωογόνο: είναι η ζωντάνια του πνεύματος, ή η ζωηράδα του και μπορεί να παρατηρηθεί στον άνθρωπο. Η λέξη σθένος, χρησιμοποιείται για να δώσει έμφαση στην άσκηση με το πνεύμα. Οι μαθητές που απαντούν σε ερωτήσεις, ή ανταποκρίνονται μ’ ενθουσιασμό στις εντολές επιδεικνύουν πνεύμα. Το πνεύμα μπορεί να φανεί στην αφοσίωση επίσης, όπως για παράδειγμα  το πνεύμα των Hwa Rang.

Το πνεύμα των Hwa Rang, τεκμηριώνεται πολύ καλά στην ιστορία του Tang Soo Do και στις άλλες Κορεατικές πολεμικές τέχνες και το αποκορύφωμά του βρίσκεται στον Ύμνο του Tang Soo Do. Οι Hwa Rang Dan ήταν ένα σώμα νεαρών αριστοκρατών, που ήταν γνωστοί πάνω απ’ όλα για την ανάπτυξη των πολεμικών τεχνών, κατά την περίοδο της Δυναστείας Silla (668μ.Χ.-935μ.Χ.). Αυτοί οι πολεμιστές συνέβαλαν αποφασιστικά στην ενοποίηση της Χερσονήσου της Κορέας, σε μία και μοναδική δυναστεία κι απ’ αυτούς προήλθαν πολλοί απ’ τους πρώτους της άρχοντες. Εμποτισμένοι από το πνεύμα των πολεμικών τεχνών, οι Hwa Rang Dan υπερνίκησαν πολλές διαφορές κι άφησαν μια πνευματική κληρονομιά που άντεξε στο χρόνο, με τη μορφή των Πέντε Κανόνων του Tang Soo Do.

Ένα από τα εφτά αξιώματα του Tang Soo Do είναι το ακατάβλητο πνεύμα. Ακατάβλητο σημαίνει άκαμπτο, ανήμερο, που δεν αποθαρρύνεται, ηττάται ή υποτάσσεται εύκολα. Είναι πολύ σημαντικό ο μαθητής του Tang Soo Do, να πλησιάσει την άσκηση και τη ζωή με μια τόσο αναζωογονημένη άποψη. Φυσικά, αυτά τα χαρακτηριστικά δεν εμφανίζονται εύκολα στον καθένα, μπορούν όμως να εμφυτευτούν οι σπόροι, να καλλιεργηθούν και μετά να ανατραφούν για μια ολόκληρη ζωή. Στο σημερινό κόσμο, πολλά άτομα έρχονται αντιμέτωπα με την αποθάρρυνση και την ήττα σε κάθε γωνιά. Το πνεύμα «ξεφουσκώνει» από τα ναρκωτικά, τα χρηματοοικονομικά προβλήματα, τις οικογενειακές διαφωνίες, την απώλεια εργασίας και τις αδιάφορες στάσεις. Οδηγούμενο στην απελπισία, το πνεύμα εξασθενεί και ένα αναπόσπαστο τμήμα του (σώμα – μυαλό – πνεύμα) παραλύει.

Μέσω της μελέτης του Tang Soo Do, το πνεύμα ανυψώνεται, καθώς ο μαθητής αναγνωρίζει, πως κάθε άτομο είναι ένα σημαντικό τμήμα του κόσμου. Το Tang Soo Do προσφέρει μια οδό προς την κατανόηση και την εκτίμηση του φυσικού κόσμου και των ανθρώπινων ενοίκων του. Η μελέτη και η εξάσκηση των φυσικών δυνατοτήτων, μέσω του Tang Soo Do, θα ενισχύσει τη φόρμα του φυσικού σώματος, όχι μόνο για αυτοάμυνα, αλλά και γενικότερα για υγεία και νοητική ασφάλεια. Οδηγεί σε καλύτερη συναίσθηση του σώματος και των απεριόριστων δυνατοτήτων του, για ανάπτυξη των αρετών της γενναιότητας, της σοφίας και της φιλανθρωπίας. Αυτή η γνώση είναι δύναμη, που ενεργοποιείται από το αδάμαστο πνεύμα του Tang Soo Do.

Το πνεύμα είναι ένα τμήμα του καθενός. Σε κάποιους είναι καταπιεσμένο, εξασθενημένο ή ακόμα και πραγματικά κρυμμένο. Ωστόσο μπορεί να ενδυναμωθεί μέσω της εξάσκησης. Ένας από τους τρόπους, με τους οποίους το πνεύμα του Tang Soo Do, μπορεί να ενδυναμωθεί και να ενισχυθεί, είναι μέσω της εξάσκησης των “hyungs”. Πρέπει να ασκηθεί κανείς επιμελώς, για να μάθει τις ατομικές κινήσεις και να τις εντυπώσει στο μυαλό. Δια μέσου της επανάληψης, κάθε κίνηση γίνεται τμήμα του σώματος, με τον ίδιο τρόπο που είναι κι η ομιλία ή το διάβασμα. Με άλλα λόγια, το μυαλό δεν υπαγορεύει κάθε κίνηση πριν την εκτελέσει: το μυαλό και το σώμα κινούνται συγχρονισμένα, χωρίς σκέψη ή συνειδητή προσπάθεια. Όσο περισσότερο και σκληρότερα εξασκείται κανείς, νιώθει ενθουσιασμό για τις κινήσεις κι ένα διαφορετικό πλαίσιο μυαλού, διάθεσης ή χαρακτήρα γεννιέται. Κάθε κίνηση παύει να είναι πια μια απλή κίνηση και ασκείται σαν μια πραγματικότητα, σαν να βρίσκεται κανείς σε μια πραγματική περίσταση αυτοάμυνας. Ο παρατηρητής τότε, γίνεται μάρτυρας ενός μαθητή, που έχει ενσωματώσει το πνεύμα στη μορφή και που έχει αναπτύξει το “MOO SHIM” ή αλλιώς Άδειο Μυαλό.

Το πνεύμα μπορεί ν’ αναγνωριστεί στα καθημερινά μαθήματα του δασκάλου του Tang Soo Do. Εκείνοι οι δάσκαλοι που δημιουργούν ένα περιβάλλον ενθουσιασμού, για το Tang Soo Do συγκεκριμένα, και για τη ζωή γενικότερα, μεταφέρουν αυτόν τον ενθουσιασμό στο μαθητή κι ενθαρρύνουν μια μεγαλύτερη συμμετοχή στις δραστηριότητες της τάξης και στη ζωή εκτός του dojang. Αυτό το πνεύμα είναι δύναμη κι αναγνωρίζεται από το σοβαρό μαθητή, που ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την προσωπική ανάπτυξη κι εξέλιξη. Αυτό το πνεύμα μεταδίδεται, καθώς ο μαθητής αρχίζει να βλέπει την αληθινή δύναμη του πνεύματος και την αναγκαιότητά του, στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ατόμου.

Μέσω της μελέτης του Tang Soo Do, ο μαθητής αναζητά να κατανοήσει τη συνεργατική σχέση μεταξύ του σώματος, του μυαλού και του πνεύματος. Το σώμα μπορεί να εκπαιδευθεί, μέσω της αυστηρής άσκησης και το μυαλό να σχηματίσει εικόνες της πραγματικότητας, για να τις ανακαλέσει, το πνεύμα όμως είναι η δύναμη, που ενώνει και τα τρία αυτά μαζί, στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου γνώστη πολεμικής τέχνης, ο οποίος έχει αυτοπεποίθηση για τη γνώση του Tang Soo Do κι ο οποίος έχει επίγνωση για τον ρόλο του ή για το ρόλο της, προς όφελος της κοινωνίας.

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Συμφωνώ στη χρήση της ηλεκτρονικής μου διεύθυνσης (e-mail) με σκοπό την λήψη του Newsletter, για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τη σελίδα Πολιτικής Απορρήτου.

Ακολουθήστε μας στα Social Media